WIZJA PRACA – EDUKACJA - MIESZKANIA

Będąc rodzicem dziecka z niepełnosprawnością intelektualną miałam w głowie od początku jego drogę życia EDUKACJA-PRACA-MIESZKANIE.

EDUKACJA nauczyć go tyle, żeby był otwarty na świat a świat na niego. Żeby świat nie był dla niego „HYDROZAGADKĄ” a zrozumiałą przestrzenią, w której żyje i się porusza. Żeby nauka dawała mu radość i satysfakcję. Żeby miał poczucie swoje sprawczości. Przestrzeń edukacji, żeby była przestrzenią wspólnego budowania relacji ze swoimi kolegami i koleżankami, przestrzenią gdzie pozna swojego prawdziwego pierwszego przyjaciela, swoją pierwszą miłość.

PRACA była zawsze w obszarze moich marzeń, pracuję i mam poczucie swojego bytu i sprawczości. Pierwszą pracą o której myśleliśmy to zakład produkcyjny zniczy, gdzie Bart był by dyrektorem. Od początku myśleliśmy o zapewnieniu jego bytu. Obserwując osoby z niepełnosprawnością intelektualną mam wglądy, że praca jest im potrzebna. Jednak do tej pracy od małego muszą być przyzwyczajani, żeby w dojrzałym wieku móc pracować. Przygotowywanie osoby z niepełnosprawnością do pracy jest długim procesem. Osoby potrzebują jasnych informacji i kierunkowskazów, jak mają wykonywać swoje zadania. Potrzebują asystenta, który będzie ich cieniem w każdej chwili gdy będzie potrzebna pomoc. Praca jest dla nich ważna, gdyż daje im poczucie zauważenia i bycie w społeczeństwie. Praca musi być przygotowana na miarę ich możliwości, to może być pomoc w hotelu przy sprzątaniu, pomocnik przy dbaniu o tereny zielone, niszczenie papierów, praca w kawiarni itp. Ten proces wymaga stworzenia planu pracy dostosowanego do każdego uczestnika procesu.

MIESZKANIE kolejny element wchodzący w niewygodny temat „dorosłość osób z niepełnosprawnościami”. Gdy na świat przychodzi dziecko z niepełnosprawnością, marzeniem rodziców jest – pierwszy uśmiech, pierwsze wypowiedziane słowa, pierwszy krok. I tak z każdym krokiem milowym rodzic pragnie, żeby jego pociecha rozwijała się jak zdrowe dziecko. Takiej stuprocentowej pewności nikt nam nie da, przy niepełnosprawności naszego dziecka. Nikt nie da nam gwarancji na dobrą rehabilitację, edukację, pracę oraz mieszkanie. System rehabilitacyjny oraz edukacyjny jest w Polsce już wypracowany. Osoby z niepełnosprawnością oraz ich rodziny są zaopiekowane. Wsparcia wymaga system pracy oraz mieszkalnictwa. Każdy rodzic chce mieć spokój, że w momencie jego odejścia jego dziecko będzie w bezpiecznej przestrzeni.



Tworząc ciąg życia dziecka od wsparcia w okresie najmłodszych lat, poprzez edukację idziemy ku dorosłości związanej z pracą i mieszkaniem. Od przedszkola uczymy samodzielności, której z każdym rokiem życia dziecka podnosimy poprzeczkę. Obserwując i dostosowując do jego możliwości. Każdy krok potrzebuje być wprowadzony i powtarzany cyklicznie, aby został zapamiętany przez osobę z niepełnosprawnością. W systemie mieszkań, marzymy o posiadaniu na początek mieszkań treningowych, gdzie w warunkach „laboratoryjnych” wprowadzać będziemy uczestników do samodzielnego życia. Bycie w takim mieszkaniu wymaga nakładu pracy całego zespołu specjalistów, którzy wraz z uczestnikami rozpisują plan najpierw dnia, tygodnia. Pokazują co należy robić każdego dnia, jak dbać o swoją przestrzeń, jak tworzyć i pielęgnować relacje w mieszkaniu. To co nam „normatywnym” przychodzi z łatwością, tu wymaga czasu, zaangażowania oraz świadomego prowadzenia. W mieszkalnictwie jest ważna relacja między uczestnikami a trenerami. Trener jest osobą, która wspiera proces – od momentu obudzenia do momentu udania się na nocny odpoczynek. Trener dobiera osoby do mieszkania ze względu na poziom ich funkcjonowania. W mieszkaniu treningowy potrzeba jest wydzielenia przestrzeni dla kobiet i mężczyzn. Po odbytym treningu, to trener wraz z opiekunami/rodzicami podejmuje decyzję o samodzielnym mieszkaniu. Samodzielne mieszkanie jest hasłem bardzo na wyrost, gdyż osoby z niepełnosprawnością intelektualną wymagają „dobowej kontroli/opieki”. Nadzór daje im poczucie bezpieczeństwa. Marzenie mieszkania – to mieszkanie w bloku wśród społeczeństwa, w którym żyjemy. Bez tworzenia odrębnych budynków przeznaczonych tylko dla osób niepełnosprawnych. Taki system np. sprawdza się w Chorwacji, Szwecji. Taki system nie segreguje, a łączy. Taki system uczy społeczeństwo, że każdy z nas jest inny i ma prawo do życia w ogólnodostępnej przestrzeni.

DLACZEGO WARTO BYĆ CZŁONKIEM FENOMENALNEGO STOWARZYSZENIA?

Stowarzyszenie Fenomenalni powstało z potrzeby serc rodziców, rodziców którzy potrzebowali zaopiekować się swoimi dziećmi nie tylko tak po rodzicielsku, tak z serca. Potrzebowali zaopiekować się swoimi dziećmi również w przestrzeni wsparcia terapeutycznego, wsparcia relacyjnego między rówieśnikami i wsparcia w kierunku samodzielności.

Bycie razem z Fenomenalnymi daje Ci możliwość poczucia bezpieczeństwa, poczucia bycia jedną rodziną, poczucia przynależności do społeczności, która patrzy w jednym kierunku i myśli o dobrej przyszłości Fenomenalnych dzieci. Wspólnie możemy stworzyć miejsce, w którym każdy jest zauważony i ważny. Dołącz do Fenomenalnych i działaj razem z nami ku samodzielności osób, które potrzebują Ciebie.

Składki Członkowskie wpłacamy na konto:
38 2490 0005 0000 4500 8099 7022

ZARZĄD STOWARZYSZENIA

Ewa Kowerzanow-Luto

Prezes Zarządu od 2014 roku

Ze stowarzyszeniem związana od 2006 roku, poprzez wspieranie działań zarządu. Kreatywna, twórcza i pełna odwagi na nowe działania. Sięgam po środki krajowe i unijne, które zwiększają zakres realizowanych usług przez stowarzyszenie. Dzięki swojemu synowi Bartowi, który jest moim mistrzem uczę się cierpliwości i wytrwałego dążenia do celu. Jak kropla draży skałę, tak moje wizje w odpowiednim dla nich czasie stają się realne i są odpowiedzią na potrzeby Fenomenalnej społeczności. Prywatnie mama trzech chłopaków i właścicielka psa rasy basenji – który nie szczeka a obserwuje świat. Kocham podróże, bycie w naturze, samotne spacery w lesie, górskie wyprawy, szum morza, sportowe wyzwania 😉 oraz rozmowy z ludźmi ciekawymi życia.

Stanisława Mażulewicz

Zastępca Prezesa Zarządu

Każdego roku sporządzam sprawozdanie merytoryczne z działalności stowarzyszenia. Rozliczam osoby fizyczne z podatku, który jest przekazywany na Stowarzyszenie Fenomenalni. Pozyskuję osoby, które przekazują nam 1,5%. Przygotowuję kartki świąteczne wraz z podziękowaniami wspieranie stowarzyszenia. Biorę udział w przygotowaniu uroczystości okolicznościowych organizowanych przez stowarzyszenie. Prywatnie mama dorosłego Adama.

Katarzyna Mederska-Grabowska

Skarbnik

Odpowiadam za składki członkowskie oraz pomagam przy sprawach związanych z finansami stowarzyszenia. Kontaktuję się z instytucjami publicznymi, darczyńcami. Piszę i koordynuje projekty ze środków krajowych realizowanych przez Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Zgłaszam stowarzyszenie do plebiscytów i konkursów. Pomagam przy organizacji wydarzeń organizowanych przez Stowarzyszenie. Od pięciu lat jestem opiekunem/asystentem podczas wyjazdów #Strzał w samodzielność. Prywatnie mama Michała.

Ewelina Łosko-Marmurowska

Sekretarz

Do Stowarzyszenia trafiłam 16 lat temu, a od paru lat pełnię funkcje sekretarza w Zarządzie Stowarzyszenia. Jestem mamą dwójki nastolatków – w tym Dominiki. Lubię muzykę i dobrą książkę. Kocham nasze Tatry 💚 i tajską kuchnię 🙂.

Barbara Nowak

członek Zarządu

Reprezentuję Stowarzyszenie na różnego rodzaju uroczystościach, forach i zebraniach. Pomagam w organizacji uroczystości okolicznościowych Stowarzyszenia. Rozpowszechniam informacje o Stowarzyszaniu.

HISTORIA STOWARZYSZENIA

A wszystko zaczęło się od 3 chłopców, Rafała, Janka i Maćka, chłopców, którzy urodzili się z zespołem Downa. Ich matki, kierowane najwyższą siłą, która wprawia w ruch gwiazdy, miłością, zawalczyły o godne życie swoich dzieci. Postanowiły założyć stowarzyszenie. I jak przystało na trzy zodiakalne Strzelce, jak postanowiły, tak też zrobiły. W 2006 roku założyły Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób z Zespołem Downa „Strzał w 10”. Szybko dołączyli do nich rodzice kolejnych wyjątkowych dzieci, Barta, Kai, Ewy, śp. Natalii, śp. Magdy, Dominiki, Łukasza, Adama, Ignacego. Początkowo udawało się zapewnić dzieciom zajęcia z sensoryki i logopedii, 10 jednostek na dziecko. To była jednak tylko kropla w morzu potrzeb. Rodzice dokształcali się, szukali informacji i sponsorów dla Stowarzyszenia, pukali do drzwi instytucji i ludzi, którzy mogli w jakikolwiek sposób pomóc ich dzieciom. Do Stowarzyszenia dołączali kolejni rodzice dzieci z innymi formami niepełnosprawności. Potrzeby podopiecznych stale rosły, ale, dzięki ogromnemu zaangażowaniu rodziców i wsparciu setek ludzkich serc, wachlarz możliwości wspomagających rozwój dzieci  również. 

W 2013 roku Stowarzyszenie założyło Niepubliczne Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi „Dziecięce Marzenia”, a już w 2015 roku Niepubliczną Szkołę Podstawową z Oddziałami Integracyjnymi „Razem”. Obecnie korzysta z naszej oferty ponad 100 wyjątkowych dzieciaków, Naszych Dzieciaków. To ich rodzice rozumieją, jak nikt inny, znaczenie słów Anthony de Mello, że kiedy patrzą w oczy swoich dzieci „uderza przede wszystkim ich niewinność: owa przejmująca niezdolność do kłamstwa, do zakładania maski, czy chęci bycia kimś innym”. Dlatego od samego początku rodzicom przyświecał jeden cel, Stowarzyszenie ma być wsparciem, opoką, drugim domem. To tutaj dzieci mają czuć się bezpiecznie, spokojnie, móc rozwijać się w swoim tempie, realizować swoje pasje i odkrywać kolejne talenty. To Druga Rodzina, która jest silna siłą i miłością swoich członków, sympatyków i wolontariuszy. To tutaj zawiązują się przyjaźnie, pojawiają miłości i pogłębiają relacje międzyludzkie. I co istotne, tutaj najważniejsze są zawsze dzieci. 25 lipca 2022 roku, po miesiącach próśb, pisania pism, pukania do drzwi i serc ludzi otwartych na dobro, proteście pod olsztyńskim urzędem miasta pod hasłem „Z miłości do niepełnosprawności”, zostaje podpisana z Prezydentem Olsztyna umowa przeniesienia na rzecz Stowarzyszenia, w trybie bezprzetargowym, prawa własności do działki położonej przy ul. Czapli w Olsztynie. Działka ta jest niezbędna do rozbudowy istniejącej Szkoły. W maju 2023 roku Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób z Zespołem Downa „Strzał w 10” zmienia nazwę na Stowarzyszenie Fenomenalni. W listopadzie 2023 roku na działkę przy ul. Czapli wjechały pierwsze maszyny budowlane. Ruszyła budowa, materializujemy kolejne marzenia Naszych Dzieci! Od wielu lat Prezesem Zarządu Stowarzyszenia jest Pani Ewa Kowerzanow-Luto.

Aktualności

projekty

Dla naszej Fenomenalnej Społeczności
pozyskaliśmy dotychczas:

15 857 973,84 PLN

z środków krajowych,

2 911 260,76 PLN

z środków Unii Europejskiej.

Listy projektów zrealizowanych:

Projekty ze środków krajowych .pdf do pobrania

Projekty ze środków zagranicznych .pdf do pobrania

W ramach projektów współpracowaliśmy z:

Nagrody

Newsletter

Zapisz się do fenomenalnego newslettera! Bądź na bieżąco.

Emilia Janysz

Pracuję w przedszkolu jako pomoc nauczyciela.

Na co dzień jestem osobą spokojną, opanowaną i wyrozumiałą. Moje łagodne usposobienie pomaga mi w pracy, a indywidualne podejście do dziecka pozwala mi zrozumieć jego potrzeby.

Daria Szewczuk

Jestem związana ze Stowarzyszeniem Fenomenalni od 2020 roku. Od dziecka marzyłam o tym, by móc pracować z dziećmi. Cieszę się, że w Fenomenalnym Przedszkolu mogę pracować jako pomoc nauczyciela w grupie Mali Odkrywcy.

Z zamiłowania i wykształcenia jestem logopedą. Ukończyłam studia logopedyczne na Uniwersytecie Warmińsko- Mazurskim. Prowadzę zajęcia logopedyczne z podopiecznymi Stowarzyszenia.

Jestem osobą bardzo empatyczną i wrażliwą, a w swojej pracy stawiam na dziecko. Rozwijam się i doszkalam, by móc sprostać potrzebom dzieci.  Jestem związana ze Stowarzyszeniem Fenomenalni od 2020 roku. Od dziecka marzyłam o tym, by móc pracować z dziećmi. Cieszę się, że w Fenomenalnym Przedszkolu mogę pracować jako pomoc nauczyciela w grupie Mali Odkrywcy.

Ewa Czajkowska-Próchińska

Jestem absolwentką studiów filologicznych w zakresie języków wschodniosłowiańskich o specjalności pedagogicznej, Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz studiów podyplomowych w zakresie Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Pedagog szkolny.

Praca z dziećmi wymaga ciągłego samodoskonalenia zawodowego, aby zgłębiać swoje kompetencje, biorę udział w szkoleniach dla nauczycieli, ukończyłam również kurs logorytmiki.

Prywatnie jestem mamą dwóch wspaniałych chłopców, dzięki którym zrozumiałam jak ważne jest wsłuchanie się w potrzeby dziecka.

W naszej placówce, jako wychowawca grupy przedszkolnej, prowadzę zajęcia edukacyjne oraz opiekuńczo-wychowawcze, a także zajęcia z logorytmiki.

Swoich wychowanków zawsze witam uśmiechem, jestem otwarta, opiekuńcza, kreatywna i niezwykle empatyczna. Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa, zrozumienie ich potrzeb to moja dewiza, a największym sukcesem i satysfakcją z pracy są dla mnie codzienne dowody sympatii i zaufania ze strony moich maluszków. 

Ewa Rybicka

Pracuję w integracyjnym przedszkolu Fenomenalni od 10 lat, na stanowisku pomoc nauczyciela.

Cechuje mnie pozytywne nastawienie do otaczającego świata, empatia, odpowiedzialność,   a także umiejętność nawiązywania kontaktu z maluchami.

Pomoc w przedszkolu zajmuje się przede wszystkim: opieką nad przedszkolakami, dbaniem  o czystość dzieci, porządek w sali, wydawanie posiłków. Dodatkowo pełnię też funkcję kierowcy w transporcie, który zapewniamy swoim podopiecznym.

Dzięki dobrej energii, którą dzieci mnie zarażają, wiem, że jestem osobą na właściwym miejscu.

Anna Jabłońska
Pedagog
Dominika Piwnik
wicedyrektor ds. organizacyjnych

Magister psychologii. 

Studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki oraz pedagogiki specjalnej

Z młodzieżą i dziećmi pracuje od lat, najpierw jako wychowawca kolonijny, później w szkołach podstawowych i przedszkolu m.in. jako nauczyciel współorganizujący proces kształcenia, pedagog specjalny oraz psycholog szkolny i przedszkolny. 

W ludziach cenię sobie ich indywidualność i różnorodność – czerpie dużo inspiracji od nowo poznanych osób. 

W pracy, zarówno z dziećmi i młodzieżą, jak też z dorosłymi, ważna jest dla mnie współpraca, szacunek i życzliwość. Bliskie są mi również założenia Komunikacji Bez Przemocy (NVC). 

Wolny czas lubię spędzać z bliskimi mi ludźmi blisko natury.

Elżbieta Strzałka
Pedagog

Ukończyłam 5-letnie studia magisterskie – pedagogika opiekuńcza. Na przestrzeni lat wzbogaciłam swoją wiedzę i umiejętności kończąc kolejne studia podyplomowe z zakresu: socjoterapii, oligofrenopedagogiki, wczesnej interwencji i wspomagania dziecka zagrożonego niepełnosprawnością oraz terapii pedagogicznej. W Fenomenalnej wykorzystam posiadane zasoby wiedzy i doświadczenia na pomoc, wsparcie i pracę z uczniami, współpracę z nauczycielami  i rodzicami uczniów.

Motto życiowe: Bądź sobą. Wszyscy inni są już zajęci.

Marta Fiedorowicz
Nauczyciel współorganizujący kształcenie, nauczyciel świetlicy

Wykształcenie: Studia licencjackie- Resocjalizacja z profilaktyką społeczną
Studia magisterskie -Socjoterapia z profilaktyką uzależnień 

Studia podyplomowe: Arteterapia, Oligofrenopedagogika – edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną 

Jestem osobą otwartą na pomoc innym. Cechuje mnie również konsekwentność dążenia do celu, dzięki temu osiągamy wspólne sukcesy z uczniami. W pracy nauczyciela współorganizującego kształcenie, moją główną rolą jest wspieranie w pokonywaniu trudności, z którymi borykają się dzieci. Staram się pomóc nie tylko w zdobywaniu ich bieżącej wiedzy szkolnej, ale również tej życiowej, by funkcjonując w społeczeństwie mogły iść przez życie pełne radości, nie łamiąc przy tym norm i zasad społecznych, bo idąc za słowami J. Korczaka „Gdy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”. 

Prywatnie jestem mamą nastolatki, z którą uwielbiam spędzać aktywnie wolny czas. Lubię też gotować, a także przeczytać dobrą książkę. 

Beata Polewacz - Lisowska
Nauczyciel współorganizujący kształcenie, nauczyciel świetlicy

Licencjat – pedagogika szkolna i opiekuńczo- wychowawcza

Magister – pedagogika szkolna i opiekuńczo- wychowawcza – w trakcie

Podyplomowo Oligofrenopedagogika- w trakcie

W Fenomenalnych jestem nauczycielem świetlicy klas 1-3

Praca z dziećmi daje mi wyjątkową satysfakcję i radość. Obserwowanie jak rosną, rozwijają się, zdobywają nowe umiejętności i pokonują wyzwania , to ogromna motywacja. Moim podstawowym celem jest stworzenie atmosfery pełnej ciepła, radości i poczucia bezpieczeństwa, tak aby każde dziecko czuło się ważne i wyjątkowe.

Wolny czas najchętniej spędzam z książką w ręku, oraz na wycieczkach rowerowych.

Małgorzata Kern
Nauczyciel świetlicy

W naszej szkole kierowniczka placu zabaw, szefowa zajęć bez pisania, menadżerka świetnej zabawy, przewodniczka najlepszej drużyny, dobrych postaw i zachowań. Dmuchająca na bolący palec, powierniczka  sekretów i tajemnic. Zwyczajnie mówiąc – pani świetliczanka.

Moje pasje: grzybobrania, książki o wszystkim, bo tam rodzą się moje kolejne zainteresowania.

Motto
„idź własną drogą Bo w tym cały sens istnienia Żeby umieć żyć” dżem 

Mgr Socjoterapii – Olsztyńska Szkoła Wyższa-  Wydział Nauk Humanistyczno-Społecznych

Licencjat – Olsztynska Szkoła Wyższa – Wydział  Zdrowia Publicznego –  Odnowa biologiczna

Studia podyplomowe z zakresu rewalidacji, diagnozy i terapii pedagogicznej – Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego w Warszawie 

Ganna Fedosova
Psycholog

wyższe wykształcenie psychologiczne
dodatkowo: arteterapia dzieci ze specjalnymi potrzebami, specjalista nerografii, prezenter gier transformacyjnych poprawiających relacje w rodzinie, podstawy neuropsychologii.

W szkole uczę dzieci podstaw samoregulacji, rozwoju inteligencji emocjonalnej, podstaw komunikacji bez przemocy, rozwijania i wzmacniania u dzieci poczucia pewności siebie i własnej wartości, a także wspieram dzieci i nauczycieli.

Doceniam i szanuję osobowość każdego człowieka, nawet noworodka, wierząc, że indywidualność każdego człowieka czyni ten świat zachwycającym.

Ogólnie rzecz biorąc, wychowywanie dzieci, pomaganie ludziom, rozwój duchowy, psychologia i rozwój osobisty to moje hobby i sens życia.

Jednocześnie cieszę się każdą chwilą i wykorzystuję każdą szansę w tym życiu. Dużo i często podróżuję sama i z dziećmi. Gram z przyjaciółmi w Mafię, uwielbiam pływać kajakiem i spędzać czas na łonie natury. Lubię czytać, rysuję neurografie, uwielbiam teatr sztuk performatywnych „Węgajty”.

Beata Kostuj
Historia

Wykształcenie wyższe na kierunku historia UWM oraz j. niemiecki.

W szkole odpowiadam za prowadzenie lekcji historii w klasach 7, 8 i 1 LO. Mam to szczęście,  że moją pasją jest praca nauczyciela ze wszystkimi kolorami tego zawodu. Moje motto to: ” Lubię wiedzieć, niewiedza mnie motywuje do działania”.

Piotr Kopacz
Nauczycie religii

Ukończyłem technikum geodezyjne oraz II stopień szkoły muzycznej. 

Od 3 lat jestem salezjaninem – zakonnikiem, studentem Wyższego Seminarium Duchownego Towarzystwa Salezjańskiego w Krakowie. Obecnie realizuję praktykę pedagogiczno-pastoralną.

Moją pasją życiową jest niezmiennie od dziecka muzyka, w szczególności klasyczna, jednak nie zamykam się na inne gatunki muzyczne 😊. Uwielbiam naturę, długie, górskie wędrówki, pływanie oraz piłkę siatkową.

Od kilku lat utwierdzam się w tym co napisał Św. Augustyn: „Jeśli Bóg jest na pierwszym miejscu, wtedy wszystko jest na właściwym miejscu.”

 

Joanna Jeziorek
Socjoterapia

Ukończyłam studia licencjackie o profilu Resocjalizacja i Profilaktyka Społeczna oraz studia magisterskie o profilu Socjoterapia.

Pochodzę z małej miejscowości a od kilku lat mieszkam w Olsztynie.

Odkąd pamiętam zawsze uwielbiałam pracę z ludźmi. Od 4 lat pracuję z młodzieżą a teraz zaczęłam przygodę w Szkole Fenomenalnej, gdzie są przecudowne dzieci oraz miła i uprzejma kadra. Lubię gotować, spędzać czas na świeżym powietrzu, czytać. Moje motto życiowe to: dobro zawsze wraca z podwójną siłą, dlatego bądź dobry dla innych.

Jestem ciekawa nowych wyzwań więc miło mi być częścią tej Fenomenalnej Społeczności ! :) 

Joanna Toczyłowska
Nauczyciel, geografii, biologii, chemii.

Magister: biologii.

Studia podyplomowe: z chemii, geografii oraz edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu.

Na swoich lekcjach chciałabym zainteresować uczniów wiedzą na temat funkcjonowania ludzkiego organizmu, świata zwierząt oraz roślin. Lubię kiedy uczniowie dzielą się swoimi spostrzeżeniami oraz aktywnie biorą udział
w moich lekcjach.

Prywatnie jestem mamą trzech nastolatek,
z którymi lubię aktywnie spędzać czas.

Ewa Poniewierka
Nauczyciel biznes i zarządzanie, wychowania do życia w rodzinie.

Magister: pedagog społeczny, administracja.

Uśmiech jest po to, żeby nim zarażać, jeśli się nie udaje postaraj się mocniej. 

Aleksandra Mejder
Nauczyciel: wychowawca grupy starszej

Magister: administracji.

Studia podyplomowe: przygotowanie pedagogiczne, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, technika w szkole, pedagogika sztuki – plastyka w szkole oraz szkolenie na trenera I stopnia zajęć Sensoplastyki.

Mam szereg pasji i talentów, którymi na swoich lekcjach staram się dzielić z uczniami. Swój twórczy umysł wykorzystuję do rozwijania w dzieciach wyobraźni oraz kreatywności.  Stawiam na ciągły rozwój samodoskonalenie dlatego uczestniczę w kursach, szkoleniach oraz studniach pozwalających mi rozwijać umiejętności i poszerzać wiedzę.

Ewa Krystyna Konopka
Nauczyciel współorganizujący, nauczyciel świetlicy.

Magister: psychopedagogiki.

Studia podyplomowe: z oligofrenopedagogiki,  resocjalizacji.

Na co dzień jestem nauczycielem współorganizującym kształcenie i wychowawcą klasy. Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą sprawia, że posiadam bogaty warsztat pracy. Prywatnie uwielbiam spędzać czas  z wnukami.

Ks. Adam Pasik, SDB
Nauczyciel religii.

Jestem księdzem zakonnym, należę do Towarzystwa Salezjańskiego popularnie nazywanego Salezjanami. Jestem nauczycielem religii.

Ukończyłem studia teologiczne w Wyższym Seminarium Towarzystwa Salezjańskiego w Łodzi w roku 2007. W tym samym roku przyjąłem święcenia kapłańskie i rozpocząłem pracę duszpasterską.

Przez większość kapłańskiego życia, kierowałem pracami Oratoriów w Polsce i we Włoszech. Oratoria to centra młodzieżowe, gdzie młodzież znajduje miejsce i czas wszechstronnego rozwoju poza szkołą.

Studiowałem pedagogikę, podyplomowo socjoterapię, kształciłem się w kierunku psychoterapii systemowej i krótkoterminowej. Aktualnie jestem proboszczem parafii św. Wawrzyńca w Olsztynie.

Paweł Piankowski
Nauczyciel informatyki, fizyki.

Z wykształcenia jestem mechatronikiem. Na co dzień prowadzę również firmę graficzną tworzącą wizualizacje 3D. 

Przekazywanie wiedzy oraz zamiłowania do przedmiotu to moja pasja. Staram się pokazać uczniom, jak praktycznie można wykorzystać oba te przedmioty, aby były nie tylko koniecznością ale i przyjemnością. 

Paweł Pietrzyk
Nauczyciel języka polskiego.

Magister: filologia polska. 

Stopień naukowy: doktor w dziedzinie literaturoznawstwa.

Nauczyciel dyplomowany.

O sobie: wielbiciel (poza nauczaniem) podróży, dobrych kryminałów skandynawskich i powieści Dostojewskiego.

Paulina Jankowska
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, rewalidator, tyflopedagog.

Magister: pedagogika – edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna.

Studia podyplomowe: wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (tyflopedagogika).

Podejmuję nowe wyzwania i przedsięwzięcia.  Do zadań podchodzę rzetelnie i z pomysłem. Jako pedagog specjalny cenię w sobie konsekwencję i słowność.

Moim celem jest poznać różne kultury i tą piękniejszą część świata.

Dawid Birbach
Nauczyciel wychowania fizycznego, nauczyciel współorganizujący kształcenie.

Magister: Wychowanie Fizyczne, Specjalizacja: nauczyciel wychowania fizycznego

Licencjat: Wychowanie Fizyczne

Studia Podyplomowe: oligofrenopedagogika, integracja Sensoryczna – diagnoza i terapia I i  II stopnia.

Myślę, że w życiu, jak i w pracy bardzo ważny jest spokój i opanowanie. Doskonaląc swój warsztat pracy mam poczucie realizacji zawodowej. Marzę o tym, aby zwiedzać świat i doświadczać nowych wrażeń. 

Kamila Janczewska
Wicedyrektor do spraw organizacyjnych.

Magister: psychologii.

Studia podyplomowe: interwencja kryzysowa w pracy socjalnej, pedagogiczne, organizacja i zarządzanie oświatą.

Bardzo lubię swoją pracę, jest moją pasją.  Kontakt z drugim człowiekiem jest dla mnie najwyższą wartością. Prywatnie zainteresowania skupiam nie tylko wokół psychologii i samorozwoju ale przede wszystkim cenię sobie czas spędzony z moją rodziną w zaciszu domowym.

Iwona Witkiewicz-Orzeł
Nauczyciel współorganizujący, nauczyciel świetlicy.

Magister: z przygotowaniem pedagogicznym w zakresie – pedagogiki opiekuńczej.

Studia podyplomowe: edukacja i terapia osób z  zaburzeniami ze spektrum autyzmu, pedagog specjalny w edukacji włączającej. 

Z pracą pedagogiczną jestem związana od 2004 r ,swoje doświadczenie zdobywałam prowadząc świetlicę środowiskową (z ramienia organizacji pozarządowej) oraz pracując jako wychowawca w Domu Dziecka i w bursie szkolnej. Prywatnie uwielbiam spędzać czas ze swoją rodziną, podróżować, fotografować i czytać literaturę. 

Marta Kuliś
Nauczyciel współorganizujący kształcenie.

Magister: pedagogiki resocjalizacyjnej profilaktyki, terapii społecznej i socjoterapii.

Praca jest moją pasją, tu realizuję siebie,  wykorzystuję wiedzę i doświadczenie pomagając tym, którzy tego potrzebują. Z pasji do nauki stale poszerzam wiedzę i nabywam nowe kompetencje.  Jako wychowawca i nauczyciel współorganizujący wspieram rozwój dziecka, motywuję i pomagam zrozumieć niejasne aspekty życia społecznego. 

Prywatnie jestem mamą trójki fantastycznych nastolatków. Cenię sobie czas z rodziną i  książką na łonie natury. 

Piotr Bawół
Nauczyciel wychowania fizycznego, nauczyciel współorganizujący kształcenie.

Magister: wychowania fizycznego.

Studia podyplomowe: oligofrenopedagogika.

Trener/ instruktor: piłki nożnej, piłki ręcznej, baseballu, pływania, rugby tag, ultimate frisbee, ratownik wodny. 

Staż pracy w szkole: 12 lat.

W zdrowym ciele zdrowy duch. Pogodny, uśmiechnięty, pomocny. 

Joanna Toczyłowska
Nauczyciel przyrody, geografii, biologii, chemii.

Magister: biologii.

Studia podyplomowe: z chemii, geografii oraz edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu.

Na swoich lekcjach chciałabym zainteresować uczniów wiedzą na temat funkcjonowania ludzkiego organizmu, świata zwierząt oraz roślin. Lubię kiedy uczniowie dzielą się swoimi spostrzeżeniami oraz aktywnie biorą udział
w moich lekcjach.

Prywatnie jestem mamą trzech nastolatek,
z którymi lubię aktywnie spędzać czas.

Ewa Krystyna Konopka
Nauczyciel współorganizujący, nauczyciel świetlicy.

Magister: psychopedagogiki.

Studia podyplomowe: z oligofrenopedagogiki,  resocjalizacji.

Na co dzień jestem nauczycielem współorganizującym kształcenie i wychowawcą klasy. Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą sprawia, że posiadam bogaty warsztat pracy. Prywatnie uwielbiam spędzać czas  z wnukami.

Alicja Glińska
Nauczyciel matematyki.

Ukończyłam dzienne studia magisterskie oraz podyplomowe studia z matematyki i przyrody.  Moją pasją jest matematyka. Swoją wiedzę z tej dziedziny przekazuję uczniom od niemal 40 lat.  Lubię uczyć dzieci ponieważ  dzielenie się  wiedzą sprawia mi ogromną satysfakcję oraz radość.

Bardzo lubię wypoczynek na łonie natury. Latem uwielbiam zbierać w lesie jagody i lepić pierogi ze swoimi ukochanymi wnukami, a zimą szusować z nimi na  nartach. W wolnych chwilach przeliczam i przerabiam oczka na szydełku i drutach, z których powstają  fajne dzieła.

Michał Panas
Nauczyciel język angielski, język polski.

Magister: filologia polska, 

specjalność: teatrologia, edukacja regionalna ADC College Harrow Wield, Londyn

Uczelnia Lingwistyczno-Techniczna  w Przasnyszu oddział w Świeciu (obecnie) filologia angielska specjalizacja: język angielski w klasach 4-8.

Praca jest moim hobby, moją metodą jest indywidualne dostosowanie formy pracy do predyspozycji ucznia. Moim priorytetowym celem zawodowym jest rozwijanie umiejętności językowych uczniów poprzez prowadzenie różnorodnych zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem nowoczesnych metod multimedialnych, tworzenie przyjaznej atmosfery na lekcjach, stałą współpracę z rodzicami i gronem pedagogiczny. Jestem przewodnikiem na drodze, którą podąża uczeń.

Ewelina Kofman
Nauczyciel języka angielskiego

Magister: filologii angielskiej ze specjalnością nauczycielską, ze specjalizacją literaturoznawczą.

Licencjat: z filologii angielskiej ze specjalnością nauczycielską.

Pasjonuję się czytaniem i analizą literatury zarówno anglojęzycznej, jak i polskiej. Mam głęboką miłość do klasyków oraz literatury współczesnej. Jestem zafascynowana historią różnych epok i regionów świata. Lubię zgłębiać przeszłość, aby lepiej zrozumieć teraźniejszość. Cenię sobie możliwość nawiązywania relacji z ludźmi o różnych poglądach i doświadczeniach życiowych.  Pasjonują mnie podróże

Agnieszka Rybicka
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej.

Magister: Pedagogiki Specjalnej z zakresu oligofrenopedagogiki i wczesnej edukacji. Swój warsztat wzbogaciłam  kursami między innymi z Metody Krakowskiej, Terapii ręki, Dogoterapii itp.

Moją pasją jest taniec więc posiadam również certyfikat trenera tańca.  Z placówką Fenomenalni jestem związana od 13 lat.

Pracując jako nauczyciel-wychowawca mogę każdego dnia realizować swoje pragnienie w pełnej ciepła i wyrozumiałości atmosferze.

Moim życiowym celem jest praca z dziećmi, która daje mi ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia zawodowego. Zawsze największą dla mnie nagrodą jest uśmiech moich podopiecznych.

Paulina Polak
Nauczyciel języka polskiego, historii.

Magister: filologii polskiej ze specjalnością nauczycielską.

Studia podyplomowe: edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu, historia w szkole, historia i teraźniejszość.

Jestem ambitna i dynamiczna. Zawsze walczę o swoje, a także dążę do wyznaczonych celów. Uwielbiam się uczyć i zdobywać nowe doświadczenia, a sytuacje bez wyjścia w moim życiu nie istnieją. 

Aleksandra Mejder
Nauczyciel plastyki, techniki i doradztwa zawodowego.

Magister: administracji.

Studia podyplomowe: przygotowanie pedagogiczne, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, technika w szkole, pedagogika sztuki – plastyka w szkole oraz szkolenie na trenera I stopnia zajęć Sensoplastyki.

Mam szereg pasji i talentów, którymi na swoich lekcjach staram się dzielić z uczniami. Swój twórczy umysł wykorzystuję do rozwijania w dzieciach wyobraźni oraz kreatywności.  Stawiam na ciągły rozwój samodoskonalenie dlatego uczestniczę w kursach, szkoleniach oraz studniach pozwalających mi rozwijać umiejętności i poszerzać wiedzę.

Ewa Poniewierka
Nauczyciel współorganizujący kształcenie w klasach 1-3, nauczyciel świetlicy, nauczyciel wychowania do życia w rodzinie.

Magister: pedagog społeczny, administracja.

Uśmiech jest po to, żeby nim zarażać, jeśli się nie udaje postaraj się mocniej. 

Aneta Zdziarstek
Nauczyciel matematyki

Magister: matematyka, specjalizacja: nauczycielska.

Nauczyciel dyplomowany.

Motto: “Nauczyciel to ktoś, kto widzi w każdym dziecku wyjątkową osobę i zachęca je do rozwijania jego indywidualnych talentów i mocnych stron.” (Barbara Cage)

Ważne jest też dla mnie budowanie atmosfery pełnej zaufania i szacunku oraz tworzenie pozytywnych relacji z dziećmi jak i ich rodzicami.

Barbara Wilczarska
Nauczyciel współorganizujący w klasach 1-3

Ukończyłam Pedagogikę Wczesnej Edukacji na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, oraz studia podyplomowe o kierunku rehabilitacja osób z niepełnosprawnością inetelektualną (Oligofrenopedagogikę) w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.

Bardzo lubię pracę z dziećmi, daje mi ona wiele satysfakcji i radości.

Joanna Wierzchowska
Nauczyciel współorganizujący kształcenie

Magister: ekonomia menedżerska i doradztwo finansowe.

Inżynier: towaroznawstwo handlowo-celne.

Studia podyplomowe: Przygotowanie pedagogiczne, matematyka w szkole.

Jestem osobą otwartą, zaangażowaną i chętnie służę pomocą. W pracy w szkole ważne jest dla mnie, aby każdy Uczeń czuł się wartościowy, ważny i bezpieczny. Lubię się uczyć, doskonalić swoje umiejętności i zdobywać nowe doświadczenia, które mogę wykorzystać na różnych płaszczyznach życia zawodowego oraz prywatnego.

Małgorzata Grodzka
Nauczyciel wychowania fizycznego, EDB, WOS.

Nauczyciel wychowania fizycznego, edukacji dla bezpieczeństwa, wiedzy o społeczeństwie,  nauczyciel współorganizujący kształcenie, wychowawca świetlicy.

Magister: wychowania fizycznego z gimnastyką korekcyjną.

Studia podyplomowe: edukacja dla bezpieczeństwa z przysposobieniem obronnym, wiedza o społeczeństwie, oligofrenopedagogika.

Jestem uśmiechniętą optymistką twardo stąpającą po ziemi. Dla mnie nie ma rzeczy niemożliwych. Moje motto: ,,Nigdy nie myśl, że coś jest nieosiągalne, niech ktoś inny tak myśli. Ty rób swoje’’

Anna Mejder
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Magister: Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, specjalizacja – Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej 

Licencjat: Oligofrenopedagogika

Studia podyplomowe: Edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu

Terapeuta ręki, Terapeuta TUS

W szkole pracuje od 2015 r. Praca z dziećmi to moja pasja. Codziennie zdobywam nowe umiejętności i doświadczenia.  Staram się być konsekwentna w swoich działaniach.

Karolina Maria Płotczyk
Nauczyciel muzyki

Jestem dyplomowanym, zawodowym muzykiem instrumentalistą; pianistką i śpiewaczką. Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie na kierunku: edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej. Jestem nauczycielką przedmiotu: muzyka. Ukończyłam ogólnoświatowy kurs Junior Music Course (kurs umuzykalniający dla dzieci w wieku przedszkolnym). Jestem ambitna i pracowita z 5-letnim doświadczeniem w Szkole Muzycznej Yamaha. Jestem pasjonatką gry na fortepianie i mam szeroką wiedzę z zakresu muzyki. W wolnym czasie śpiewam oraz akompaniuję w chórze Cantores Varmienses przy Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej.

Dominika Beczak
Nauczyciel współorganizujący kształcenie

Magister: filologii polskiej.

Studia podyplomowe: oligofrenopedagogika.  

Cechuje mnie to, że lubię stawiać sobie w życiu cel, do którego staram się dążyć.  Uwielbiam szukać nowych i aktywizujących metod pracy z dziećmi. Najchętniej prowadzę zajęcia praktyczne, które pozwolą dzieciom uczyć się poprzez zabawę, a tym samym zdobywać nowe umiejętności potrzebne w życiu codziennym. Staram się szukać rozwiązań nawet w sytuacjach bez wyjścia. 

Izabela Lewandowska
Nauczyciel języka rosyjskiego

Nauczyciel języka rosyjskiego w szkole podstawowej i liceum, nauczyciel współorganizujący kształcenie.

Magister filologii wschodniosłowiańskiej, specjalizacja: nauczyciel języka rosyjskiego.

Studia podyplomowe: oligofrenopedagogika.

Zainteresowania: języki obce, literatura rosyjska, podróże.

Kornelia Birbach
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Magister: Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, specjalizacja – Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej 

Licencjat: Oligofrenopedagogika

Studia podyplomowe: Edukacja i terapia dzieci z Autyzmem, Integracja Sensoryczna – diagnoza i terapia I i II stopnia, Certyfikowany diagnosta SPECTRUM ASC-MED ADOS-2 , 

Zawsze dążę do celu, który sobie postawie. Staram się zdobywać nowe umiejętności i kwalifikacje, aby wzbogacać swój warsztat pracy. Moje marzenie to zwiedzać świat. 

Sylwia Grygiel
stanowisko osoby

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.